Boretti GK-904

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Boretti GK-904 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anderson 28-03-2009
Geschreven voor: Boretti GK-904

Sinds 2 weken de elektrische kookplaat ingeruild voor een Boretti GK904IX gaskookplaat. Een fijne ruime kookplaat met 5 pitten. Wat ons het eerste opviel was , dat opvangbak niet uit een stuk was. Er zijn in de hoeken een aantal naden waar kookresten in kunnen gaat zitten die moeilijk schoon te maken zijn. Aan de bediening van de knoppen kunnen wij niet wennen. Er zit totaal geen logica in. Wil je de knoppen bedienen zul je steeds op de kleine symbooltjes kijken of je de juiste knop hanteert.
Er zijn 5 pitten, 2 rechts , 2 links en 1 visbrander in de midden.

Voor de pitten zit een rij met 5 bedieningsknoppen.
De meest rechtse knop is voor voor de pit linksvoor.
De meest linkse knop is voor links achter.
De 2e van links is voor de middenpit.
De middelste knop is voor rechtsvoor.
En de 2e van rechts is voor rechtsachter.

Even vlug de vlam kleiner of hoger zetten is er niet bij. Telkens zoeken welke knop je moet bedienen is niet erg handig bij het koken.
Wat de reden is van deze chaotisch opstelling is mij niet duidelijk. Het zal nog wel een hele tijd duren voor wij enige routine in de bediening krijgen.